Üheksas päev

Aeg on kiiresti läinud. Täna on meie eelviimane koolipäev.
Ajalugu kordub: Hommik, nagu hommik ikka, kellel kohvi, kellel pudruga ja siis kooli.
 Kooli jõudes lõpetas Marek autoistmele katete pealetõmbamise. Mina olin lihtsalt moraalne tugi ja tegin temast kenasid pilte.





Lõppetulemus oli kattel päris hea. Vähemalt klient ehk Marek jäi rahule. Tulevaste katete jaoks muutsime ka ühel lõikel detaili kallet.
 Virve , kes on ikka proff autoistmetel , pakkus välja ka servade teppimise. Jutt õige, kuid tegime vanade istmete järgi ja  seal teping puudus.
Tegelikult on tal õigus, sest teping  jätab ju õmblused ühele poole ja sellega jääb ära õmblusvarude sättimine ja mulje jääb ka soliidsem. Eks nüüd siis jälle üks tarkus juures  või kinnistunud, et teping on soliidne. Mulle jälle hea väljend tunnis- soliidne teping!

Ja siit siis nüüd tänase päeva nael. Roolikatmine nahaga. Unistuste töö, nii ma vähemalt arvasin. Aga tegelikult on ikka paras katsumus.

 Meiel Marekiga toodi roolid, Neid samu tegid eelmise aasta meie kooli praktikandid . 
Olen ootusrikas.  Virve kutsus ka teised õpilased kokku ja selgitas lühidalt teooriat. kuidas asi käib.

 Rooli katmist õpetatakse Soomes ainult siin Hämeenlinna Tavastia Koolituskeskuses ja ainsaks õpetajaks on Virve ise. Väga äge. Naiselik ja õrn , aga vot sulle!
 Ta on ise teinud oma lõputöö roolist, mis oli kaetud osaliselt kalanahaga ja uurinud kalanaha vastupidavust jm. .

See on siin Virve tehtu kalanahast rool

Ühesõnaga saanud juhtnöörid kätte , asume tegutsema.  Algul peame mõõtma rooli ümbermõõdu ja roolipaksuse mõõdu. Siis pidime välja lõikama termatiinist  riba , mõõdud peal ja edasi hakkas asi mul kiiva kiskuma. Tegin,mis ma tegin, aga kiiva see läks. 


Siin Virve näitab mõõtude pealekandmist termatiinile

 Ma ei raatsinud tervest rullist riba võtta ja leidsin ühe tüki, kust tuli mu roolipikkus välja. ( Marek  leidis ka tüki, kuid hiljem selgus, et tal vedas rohkem)
Tegin korrektselt juhtnööride järgi, Gea tõlkis ka veel . No kuni liimimiseni läks veel enam -vähem, siis selgus jälle tõsiasi, et teatud kohas  mul puudub kannatus. ( "Õnn" kui inimene oskab kohanduda õpilase rolli ):(: . See liim kuivas kaua ja tükid ei jäänud korralikult kinni, ja siis selguski, et minu pikki kangast võetud tükk ikka ei veni niipalju, kui laiupidi kangast tükk.  Olin ka veel ühe sentimeetriga mõõdus mööda pannud, aga see oli pisiasi, võrreldes servade lokkimise ja mitte liimumise kõrval.
Siin kontrollin detaili suurust. Oli suur ja õmblesin väiksemaks.
NB! lõige tehakse pahemale poolele ja liimitakse materjali parema poolega vastu rooli. 
Liimimine.  Tegutsen hoolega

Marek jagab ka juhtnööre

Nii ja siin olen ma jälle tabatud tegemast seda, mille kohta ütlen : Tegutsege mu sõnade, mitte tegude järgi. Ehk suunake pilk vasakul olevale sinisele sildile! 
Pealegi olin leidnud suure liimisruumi kõige kitsama vahe, aga  praos oli  nii mugav seda liimuvat tegevust toimetada. Pilt on tehtud meie sõbralike praktikantide poolt!



 Ühesõnaga , kui sai seda liimimist lugeda lõppenuks, siis anti meile nahk ja pidime oma rooli lõike järgi nahast välja lõikama õige detaili.  Sellel pildil on jäädvustatud Marek
 Eelnevalt uued juhtnöörid Virvelt. oi ma püüdsin ja püüdsin, aga kui ikka läheb metsa , siis ikka läheb ka. Tuju vaikselt kaob, aga üritan olla .
Nahast detail välja lõigatud , kokku õmmeldud ja siis selgub, et on suur . Ma nii püüdsin olla täpne, ei oleks tohtinud nii täpne olla.......... Kui ma asjast aru ei saa, siis ei saa olla ka loominguline .
 Marek siis jagas oma tarkusi. Tal tuli ikka paremini välja. Ühesõnaga hetkel on minu roolil ühe õmbluse asemel kaks .


Ja õhtuks nägi ta välja selline. lokkis ja pisut ikka lopendas.  
Ehk on homme parem päev, ikkagi viimane. Üritan anda endast parima, eks vaatame, mis välja tuleb.

 Tiina ja Gea said täna jälle uue ülesande. Vana autoistme katte vahetus - seljaosa. tepingutega. Ja Gea on end igatepidi tööga varustanud. Eile käisime kahe tugitooli järel kirbukas, mida ta siin ka veel teha üritab.
Siin on tool juba käetugedest lahti võetud ja märgid peale märgitud. Ootamas uut tööjärge.
 Õhtul koju lähme jala , üle mäe ja alla treppidest. Õnneks ilm muutis oma nägu ja tuju pisut paranes. Paar pilti ka alla linnale avanevale vaatele

 Homseni. 










Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist